петък, 4 май 2018 г.

Успехът е гаранцията за силна препоръка


В рубриката "Успешните BNI истории в България" представяме Петко Груев, новият президент на BNI Доверие – управител на ЛИП Трейд ООД. Компанията е насочена в абонаментна и извънабонаментна компютърна поддръжка и се занимава с търговия на качествена компютърна техника и всичко свързано с нея. 



Представете се в 30 секунди. 
Здравейте, казвам се Петко Груев и съм управител на няколко фирми, като най-голямата от тях е ЛИП Трейд. Всички са концентрирани в ИТ сектора. Ние се занимаваме с абонамент на компютърна поддръжка от 2001 г. Към момента сме решили над 30 000 тикета, т.е. отдавна сме минали периода на проба-грешка за сметка на клиента и много бързо можем да консултираме нашите клиенти по какъв начин да развият своята ИТ инфраструктура.

Как се срещнахте с BNI и защо това е Вашият бизнес клуб?
С BNI като организация се срещнах през декември 2016 г. Естеството на нашия бизнес е консултантско и 90% от нашите клиенти така или иначе идваха при нас чрез препоръки. Въпреки че сме опитвали всякакви варианти – маркетинг и sales практики, реклами в големи ежедневници и големи седмичници, които все още се издават, ефектът е минимален. Това се дължи на факта, че когато представяме нашия бизнес, ни трябват поне 20 или 30 минути очи в очи с потенциалния ни клиент и да обясним предимствата на нашата компания и добрите практики, които прилагаме в нашата ежедневна работа за поддръжката и ИТ оборудването на клиентите ни. Всъщност BNI се появи като подарък за нас! Това е една структурирана организация, която прави бизнес чрез препоръки – по много кратък и стегнат начин ние взимаме максимума за нашия бизнес.

Каква е Вашата успешна BNI история?
Моята успешна BNI история е членството ми в BNI! Защо членството само по себе си е успешна BNI история? Защото ми позволява да погледна на бизнеса през очите на други бизнес предприемачи. Може би повече от 20 години се занимавам със собствен бизнес в ИТ индустрията и до известна степен бях добил самоувереност за това, че знам много неща. Но членството ми в BNI, нашите ежеседмични срещи в дружеството ми помагат да погледна на глобалния бизнес през очите на останалите предприемачи и  членове на дружеството.

Какво за Вас е ценна препоръка?
Силата на добрата препоръка е такава, че още с получаването й разбирам, че съм си свършил добре работата. Когато давам препоръка на близък приятел, член, партньор, това означава, че познавам добре неговия бизнес, че му имам доверие и че той може да се справи. 

Вие сте новият президент на BNI Доверие, каква е целта Ви за следващите 6 месеца?
Имах голямото удоволствие и още по-голямо предизвикателство да наследя много добър екип в лицето на Добрин Падалски, д-р Бранимир Кирилов и Кристина Дончева, които се справиха блестящо и направиха много неща за BNI Доверие. Това ме мотивира да продължим да работим с нашия екип, да запазим положителния ред на развитие на дружеството и да увеличаваме бизнеса, който сме направили чрез препоръки помежду си.