петък, 2 март 2018 г.

Защо баджовете са важни при нетуъркинга


 Автор: Брейт Бамкин, 
изпълнителен директор - 
BNI Melbourne West & Geelong и Melbourne Central.



Наскоро присъствах на среща в организация, където се присъединих преди известно време и все още не познавах никого. Това ми напомни какво беше чувството, когато за първи път посетих BNI среща.

Първоначално закъснях за срещата на въпросната организация с няколко минути (въпреки че тръгнах по-рано), защото указанията, местонахождението и инструкциите за паркиране, които ми бяха дадени, бяха недостатъчни, за да се ориентирам. Присъединих се към вече започналата среща изнервен, тъй като за мен е важно да пристигам навреме. Всички в залата вече бяха започнали да обсъждат възможности за бизнес помежду си в малки групи. Така за мен беше много по-трудно да се включа в някой от вече започналите разговори, въпреки че имам опит в запознанствата и създаването на бизнес взаимоотношения.

Аз съм човек, който обича да говори с непознати и да научава нови неща, затова успях да се присъединя към една от групите и да започна разговор. Някои от хората в тази група носеха баджове с имената си върху тях, което ме подсети откъде бих могъл да ги познавам, докато други, които трябваше да се представят без бадж, асоциирах много по-трудно. В среда от непознати баджовете с имена определено помагат много в комуникацията с хората около теб.

За мен беше странно, че никой не ме поздрави на вратата и не ме посрещна или представи на някого от присъстващите. Нямаше човек, който да ме запише в листата с присъстващите или да ми даде бадж, както и такъв, който да ме запознае с предстоящите събития през вечерта или как да поръчам храна или напитки. Всичко това създаде у мен неприятно усещане. Малко по-късно повечето хора започнаха да влизат в салона. Нямах представа какъв е процесът, дали местата бяха разпределени или какво предстоеше да се случи, бях изцяло неосведомен. Затова последвах тълпата и се надявах, че ще разбера в движение.

Седнах между двама от присъстващите, но никой от тях не се представи, затова подадох ръка да се запозная и започнах разговор. Бях развеселен от факта, че и двамата всъщност бяха в борда на организация, в която бях станал член неотдавна. Никой от тях не знаеше, че съм се присъединил. Освен това нямаха отговор на нито един от основните въпроси, които зададох във връзка с предстоящите събитие през вечерта. Останах с впечатлението, че не бях приветстван с въодушевление в организацията и на самата среща.

След споменатата вечер успях да съпоставя членуването си в друго подобно дружество – BNI. Едно от нещата, които ми харесва най-много в BNI, е фактът, че има официални представители, които приветстват хората още в началото на срещата. Разбирайки колко неудобно може да бъде присъединяването към организация, където не познаваш никого, осъзнах важността на екипа от домакини за успешната среща. 


Независимо дали присъстващите ще се присъединят към самата организация или не, не е от значение – всъщност никога не е ясно кого познава човекът срещу теб и дали не би могъл да бъде точният човек за препоръки. Затова всеки посетител трябва да се възприема като потенциален добър клиент.

Ако всички присъстващи носят баджове с имената си, а лидерите носят своите лидерски ленти, новите членове и посетители могат ясно да определят кой всъщност е член на организацията. Това допринася за доверието във всеки член, който се идентифицира като част от тази група. Той показва високо ниво на гордост от това, че е част от дружеството, а именно това е и причината, поради която членовете на BNI носят баджове и лидерски ленти.

Замисляйки се за преживяването си от предишната вечер, ако екипът на въпросната организация ми беше дал ясни указания за това, къде да паркирам, в коя част на сградата е залата, как да стигна до нея, както и какъв щеше да бъде процесът по време на срещата, впечатленията ми за дружеството, към което наскоро се бях присъединил, щяха да са положителни и щях да пристигна на тази среща, чувствайки се удобно и готов да участвам.

Докато в BNI имаме официални домакини, липсата на такива на срещата предишната вечер ме накара да разбера, че е много важно всеки член да се запознава с нови хора още с влизането си в залата. Представете си как щях да се почувствам, ако редица съществуващи членове се бяха появили, за да се запознаят с мен, да ме поздравят за присъединяването ми и да ми дадат някаква ясна информация за това какво предстои да се случи. Тук отново успявам да направя разликата с организация като BNI. Всеки член на BNI има възможността да се свърже с нови хора по време на срещата и ви съветвам да го опитате.

Искам да  разкажа също история за моя колега, Сара, която се присъедини към BNI още докато имаше само двама клиенти. В течение на 8 години Сара създаде бизнеса си, разчитайки на 16 напълно ангажирани подизпълнители. Като член на BNI тя пожела да се запознае с всеки посетител. Сара искаше да създаде бизнес отношения с много от тях и да научи как може да им помогне в техния бизнес. С течение на времето много от тях станаха нейни клиенти и останаха с нея през всички години, но много повече й помагаха, защото я приеха като приятелски настроен, приветлив човек, истински заинтересован да помага на другите. Силата на запознанството с хората в BNI означаваше, че е успяла да изгради много успешно бизнес счетоводство.

Независимо дали сте счетоводител, агент по недвижими имоти или брокер на ипотеки, всеки член на BNI има възможността да стане First Impressions ръководител в своята сфера. Носете името си с гордост и се обърнете към непознатите, когато влязат в залата. Това са тези прости действия, които ще направят вас и вашата работна сфера отличаващи се и ще гарантират на останалите членове, че успехът е общ и че са станали част от силно функционираща група, наречена BNI.


Прочетете още: 


Нетуъркингът като възможност за взимане и даване на съвети


BNI членовете имат отношение към обществото – това създава доверие