вторник, 31 октомври 2017 г.

Образовайте колегите и контактите си и получете повече препоръки



Мрежата ви от контакти и колеги е един от най-добрите инструменти, които ви помагат да развиете бизнеса си. Да ги опознаете и буквално да ги научите какво представляват бизнеса и услугите ви, е от жизненоважно значение за получаването на качествени препоръки.

Предизвикателството за много професионалисти в бизнеса е да вървят по линията между това да покажат на мрежата си от контакти каква е идеалната за тях препоръка и да се опитват да продадат услугите си. Често, това да покажете на хората около вас какво всъщност предлагате, вместо да го предлагате на тях самите, е толкова лесно, колкото да промените начина, по който описвате бизнеса си.


За да сте сигурни, че помагате за образованието на вашите контакти, помислете за следните техники:

  1. Разкажете на своите познати и хората, с които поддържате контакт, коя е Вашата „мечтана препоръка“. Както казваме в BNI – специфичното е невероятно. Не само, че това да сте невероятни постоянно ви държи в мислите на хората, когато препоръката за Вашата дейност е актуална, но също така това им помага да знаят с какво точно се занимавате, за да се чувстват комфортно, препращайки на свой ред познатите си към Вас. Колкото повече детайли предоставите, толкова по-лесно Вашата мрежа ще се разраства.

  2. Споделяйте детайлите за своя бизнес, а не представяйте дейността си мимоходом. Никога не говорете за компанията си като за такава, предлагаща „цялостно обслужване“. Това ви прави лоша услуга, като затруднява хората от Вашата мрежа да разберат това, което правите. Още веднъж - специфичното е страхотно.

  3. Бъдете ясни и откровени за предлаганите от вас услугите. Понякога, когато продаваме на други хора, споделяме само нещата, в които сме най-добри. Въпреки, че е важно да съобщите на вашата мрежа за това коя е мечтаната от вас препоръка, споделяйки за услугите, които не са най-силни, може да ви помогне да стесните вида получени препоръки  и да увеличите вероятността те да бъдат положителни. Ако получите препоръка за дадена работа, в която се наистина добри и сте го завършили такъв проект, може да нарушите доверието в професионализма си, ако приемете да извършите услуга, която не е сред най-развитите във вашият бизнес

  4. Споделете качествата и характеристиките, които настоящите или миналите ви клиенти са имали. Чрез споделянето с познатите ви какви са клиентите, с които работите понастоящем или сте работили по-рано, по-вероятно е да получите препоръки за клиенти, подобни на тези групи. Ако сте имали клиенти, които са били женени мъже на средна възраст, работещи в автомобилната индустрия и проектът ви за озеленяване на даден терен е завършил с успех, не бихте ли искали повече клиенти точно като тях?

  5. Историите за успех могат да помогнат да продадете бизнеса си. Снимки от типа „преди и след“, референции от клиенти и други методи, показващи на мрежата ви от контакти осезаеми примери за работата ви, са чудесни варианти, които да помогнат на всички да видят стойността на това, което правите и може да им даде конкретни примери, които да използват при комуникацията с други хора.

  6. Предлагането на мостри може да помогне, както и успешните истории. Предоставяте ли продукт или услуга, чиято мостра можете да предложите в нетуъркинг групата си? Ако е така, предоставянето на подобен пример за продукта ви може да помогне на контактите ви да видят как работите всъщност и да визуализират някой, за когото знаят, кой може да се възползва от услугите ви.

Как образовате нетуъркинг-мрежата си за продуктите и услугите на компанията си? Замислете се за това – ще ви бъде полезно.

Прочетете още: 7 стратегии да поддържате връзка


Източник: bni.com