вторник, 4 юли 2017 г.

Предпочитаме да правим бизнес с някой, когото познаваме

Работен обяд или време, в което да се опознаем? Замисляли ли сте се колко пъти дневно се храним и колко от тези хранения използваме, за да подобрим бизнеса си?

Според средните стандарти, похапваме 1095 пъти годишно. Ако използваме дори само 10% от тези хранения, за да установим и заздравим познанствата си с бизнеса, със сигурност ще имаме възможност за над 100 работни срещи. 

Използваме ли успешно възможностите, които имаме, за да развием бизнеса си? 

Сигурно повечето от нас ще свият рамене с отговор "не". Може би имаме в месеца по една среща за обяд или вечеря и може би 50% от времето на тази среща е важно. Можем да научим нещо ново за бизнеса на човека срещу нас или да осигурим инвестиции за нов проект. Тези срещи винаги ни зареждат с оптимизъм. Ако попаднем под влиянието на срещите, които нямат това положително въздействие, ние сякаш признаваме сами на себе си: "Добре, това е добре - миналата седмица срещата ми с Боб беше страхотна, затова е нормално тази да не се получи по същия начин."
Този начин на мислене осакатява.



Срещата за обяд или вечеря е безценна възможност да се свързваме с другите, да впечатляваме, да растем и да научим повече за бизнеса на човека отсреща. Тези възможности са независими и една пропусната не може да бъде оправдана от друга.
Когато организираме похапване с член на нашия кръг от познати  е важно да планираме това да се случи някъде, където ще се съобразят с всички хранителни ограничения, които гостът ни може да има. Планирането на среща с веган в барбекю - ресторант може да не помогне на връзката ни да процъфтява.

По време на хранене е добре да използваме възможността да опознаем човека на по-лично ниво, а не само като професионалист - включително това какво харесва или не, хобитата и страстите му - защо прави това, което прави.

Ако напуснем срещата и не смятаме, че познавате другия човек малко по-добре, отколкото преди, то вашето съвместно похапване не е било успешно. Изграждането на връзки е една от основните ценности на BNI и е важна част от развитието на бизнеса ни. Хората предпочитат да правят бизнес с някой, когото познават, харесват и на когото вярват. Затова е от ключово значение да намерим време за заздравяване и създаване връзки.


споделени от д-р Айвън Майснер, основател на BNI