сряда, 29 март 2017 г.

Нетуъркингът е маратон, а не спринт

Александър Николов е бизнес консултант и коуч, създател на Формулата от 7 стъпки за бизнес растеж, автор на книгата „Бизнес растеж“. Той помага на собствениците на малък бизнес, които страдат от това, че нямат достатъчно клиенти, да печелят повече пари и да работят по-малко време. Самият той вдъхновител за много собственици на бизнес да потърсят правилен път на растеж и планиране, Александър избира BNI като бизнес организацията, с която може да развие своя бизнес и бъде полезен на повече хора. Днес Александър Николов е III-ия президент на първото дружество на BNI в България – ПАРТНЬОРИ. Какво е според него успешния нетуъркинг и каква е неговата BNI история?

Здравейте аз съм Александър Николов – бизнес консултант. Работя със собственици на малък бизнес и им помагам да привличат повече клиенти, да печелят повече пари и да имат повече свободно време. Моят уеб сайт е http://doubleyourbusiness.bg. Също така съм президент на „BNI Партньори“ – първото BNI дружество в България.   Срещнах се с BNI по много по-различен начин от всички останали членове на организацията. Моят ментор в САЩ преди две години на една наша среща подтикна мен и другите участници в програмата към това да правим нетуъркинг.  Тя специално наблегна на ползите и предимствата на BNI. Потърсих организацията в България и бях изненадан да открия уеб сайта и да разбера, че BNI съществува и в България. Все още обаче дружество не беше създадено. Година по-късно проверих отново и се оказа, че вече първото дружество – „BNI Партньори“ е факт. След това взех решението да стана член.  

Нетуъркингът е един от важните канали в бизнеса за привличане на клиенти и той е един от тези, в които има най-бърз ефект. Защо? Защото има изграждане на взаимоотношение, което води до по-бързи и качествени резултати. Нетуъркингът позволява да се срещнеш пряко с човека, да го опознаеш и да изградите взаимоотношение, което да се превърне във взаимноизгодно сътрудничество между партньори.   

За да бъде успешен един нетуъркинг, то трябва взаимоотношението, което се изгражда да бъде дългосрочно. 

Много хора, които идват в BNI, очакват резултати ВЕДНАГА, което е равностойно на това да срещнеш човек за пръв път и веднага да му предложиш брак. Няма как да се случи още на първата среща! Трябва да се премине през няколко стъпки – хората да се опознаят, да се харесат и да си имат доверие. Нетуъркингът е маратон, а не спринт.  
BNI ми донесе много клиенти – доста членове от нашето дружество намериха доверие в мен, както и ползи за себе си в моите услуги. Може би ако бях използвал други канали за достигане до клиенти, нямаше да достигна точно до тези хора.   

Едно от важните условия на едно дружество, за да върви напред е да увеличава броя на членовете си и да има повече посетители на срещите си. Това дава повече възможности за изграждане на връзки между членовете и посетителите, което създава по-голям шанс да генерират бизнес помежду си.

Аз като президент на „BNI Партньори“ постоянно мотивирам членовете на дружеството, да канят гости и повече посетители. Първото важно нещо за добра покана е - ти сам да вярваш в предимствата и ползите, които BNI членството предлага и да обясниш ясно ползите, които човека ще получи, ако дойде на среща. Трябва да бъдеш конкретен и точен, да кажеш – „Заповядай, това е среща, на която ще видиш начини за разрастване на бизнеса си, чрез генериране на препоръки.“ 

Още едно много важно условие за успешно канене на посетители е да не ограничаваш броя хора, които би могъл да поканиш, без предразсъдъци – каниш всички, на които смяташ, че това би им било полезно! От там нататък оставяш на тях самите да преценят, дали да приемат поканата или не.