понеделник, 12 декември 2016 г.

Как разнообразието изгражда мощна лична мрежа

Когато става дума за бизнес нетуъркинг, никога не знаеш какво знаят другите - споделя д-р Айвън Майнсер, създател на първото BNI дружество  през 1985 г. в Калифорния, САЩ. Наричан е "Баща на съвременния нетуъркинг" от CNN и "Networking Guru” от Entrepreneur magazine. Ето защо според него един от най-важните ключове за успех при изграждането на мощна лична мрежа е разнообразието:

Управлявайки голяма бизнес – нетуъркинг организация през последните три десетилетия, често съм разговарял с хора, които споделят, че искат успешно да изградят контакти с други бизнес професионалисти, работещи в същия социо-икономически целеви пазар. С други думи, мрежа от професионални бизнесмени със сходни клиенти.

Среща на BNI България

Въпреки, че е добре да включите тези хора във вашата лична мрежа, всеки опит да работите само и единствено с тях би било огромна грешка.

Човешката природа предполага да се събираме с хора, които много приличат на нас. Индивидите са склонни да се групират заедно въз основа на образование, възраст, раса, професионален статус и т.н. Основното е, че ние сме склонни да се срещаме с хора, които имат подобен опит или перспективи като нашите. Повечето от приятелите и сътрудниците ни в много от случаите са такива и помежду си. 

Проблемът в случая идва от това, че обграждайки се с хора, които имат подобни контакти, може да окажем влияние върху способността ни да създаваме нови връзки с хора или фирми, с които да правим бизнес.

Да намериш пресечната точка

Разнообразната лична мрежа ви дава възможност да включите т. нар. свързващи звена във вашата мрежа. Свързаващите звена  са хора, които по някакъв начин са пресечната точка между два или повече клъстера или групи от хора. В действителност те имат припокриващи се интереси или контакти, които им позволяват да  обединят лесно групи от хора заедно.

Когато става въпрос за нетуъркинг, разнообразието е от ключово значение, защото това ни позволява да локализираме тези свързващи звена между групи от хора. Те осигуряват каналите към другите. Те създават преки пътища между цели групи. Най-добрите начини да увеличите бройката на свързващи звена във вашата мрежа е тя да се развива не като хомогенна, а като разнообразна.

След развитието на 7700 нетуъркинг групи в повече от 70 страни по целия свят, категорично мога да заявя, че най-силните групи, които съм виждал, са тези, които са различни по много, много начини. Колкото по-разнообразна е мрежата, толкова по-вероятно е тя да включва свързващи звена, които обединяват хората по начини, за които те дори не са и предполагали. 

д-р Айвън Майнстер (в средата) със Светлана Проданова и Пламен Вълчев  – национални директори на BNI България

Последвайте BNI България в социалните мрежи Facebook и LinkedIn